donderdag 23 april 2015

Het dak boven ons hoofd.

Quackels montage: Deel 2


Dag 2 van de montage...

Je zou bijna vergeten dat het nog maar een week geleden is dat er voor het eerst aan de fundering werd gewerkt.
Vandaag werd de laatste hand gelegd aan de zolder verdieping, de laatste 3 kamers.
Zelf konden we er niet bij zijn maar na gisteren hebben we het concept wel begrepen,
Vanmorgen zijn mijn ouders langs de werf gereden voor een korte check-up en een fotootje of 4.





Het was bijna middag en ik was benieuwd of er nog nieuwe ontwikkelingen waren,
onze toffe buurvrouw was er als de kippen bij om mijn honger naar foto's van de werf te stillen, ze nam meteen haar telefoon en zond me enkele foto's zodat ik verder kon watertanden, en ze nu met jullie kan delen! Dankuwel Sandra!




Tenslotte zijn we zelf nog een keer gaan kijken, na een lange werkdag deed het deugd nog even door ons nieuwe huisje te lopen, en de zolder eens van dichtbij te bekijken.
Ongeveer anderhalf jaar geleden kozen we voor een 45° dak in plaats van een kelder, en dat lijkt me vandaag een goede keuze geweest. Op zolder hebben we nu 2 zeer ruime, lichte kamers, en een donkere technische ruimte. Een kelder had niet enkel veel duurder geweest, maar ook minder flexibel.
Wij zijn er alvast heel blij mee!

Einde dag 2 van de montage en de pannen liggen klaar om, vermoedelijk morgen, gelegd te worden.
Binnen is alles mooi geveegd en opgeruimd zodat de isolatie geplaatst kan worden.
Op deze foto zie je de pannen liggen, en zie je ook heel duidelijk dat onze oprit lekker  breed is, goed voor 2 auto's!


Ik ben alweer benieuwd hoever ze morgen weer gaan staan!!

Stay tuned!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten